Week 2/3 - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Martine Erik Eva Lot - WaarBenJij.nu Week 2/3 - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Martine Erik Eva Lot - WaarBenJij.nu

Week 2/3

Blijf op de hoogte en volg Martine Erik Eva Lot

15 Augustus 2014 | Ghana, Bolgatanga

Er is weer intenet! Van de week wilden we internetten maar was er geen verbinding beschikbaar. Nu wel! De tijd lijkt echt te vliegen! Nog een week te gaan in Karimenga en dan gaan we verder zelf op stap.

Het gaat goed, we zijn echt gewend geraakt aan het ritme van de familie en het leven hier. Het voelt een beetje als thuis. De familie is ook erg blij met onze aanwezigheid en hoe het gaat, dus we kregen een geitje cadeau tijdens het ontbijt. Hartstikke leuk, een klein lief springerig geitje. Of had hij al een voorgevoel, wie zal het zeggen. Korte tijd later sprong het geitje niet meer en -s avonds lag hij op ons bord. Best lekker overigens.

Met de moeder des huizes heb ik een ouderbijeenkomst op de Junior High School bijgewoond. Dat was een hele belevenis. Het duurde even voordat we een lift hadden, er was weinig verkeer, dus we waren al wat later. Met een brommertje met een laadbakkie, gingen we op ons gemakkie, moeders en ik zittend op een aantal balen mais. De bijeenkomst ging over een extra bijdrage van 6 ceedie, te betalen door de ouders, voor onderhoud deuren en ramen. Levendige discussie ontstond, Ghanezen praten met veel woorden, zoveel is mij duidelijk. De Chairman, directeur, leek wel een campagneleider. Veel klappen, juichen en boe-geroep.Afijn, uiteindelijk ging men akkoord. Alles werd keurig vertaald trouwens.

Vanmiddag gaan we de crafthouse afmaken, verven aan de binnenkant en dan kan het worden ingericht. Het is leuk om staks weg te gaan en echt iets afgemaakt te hebben. De afgelopen week waren er veel gasten in de Greenhouse, waaronder een gezin uit Amsterdam die rondreizen met een gids. Blijkt dat we gemeenschappelijke bekenden hebben, familie Van de Boom. Ongelooflijk he?